Nytt Hälso- och sjukvårdsavtal från 1 januari 2027
Ett nytt hälso- och sjukvårdsavtal mellan länets 49 kommuner och Västra Götalandsregionen (VGR) är nu klart och börjar gälla den 1 januari 2027.
Nu har alla kommuner i länet och VGR sagt ja till det nya hälso och sjukvårdsavtalet. Avtalet ska stärka samarbetet och förtydliga vem som ansvarar för vad då en patient får vård av både kommun och region.
Mer information om det nya hälso- och sjukvårdsavtalet med tillhörande överenskommelser finns på webbplatsen Vårdsamverkan i Västra Götaland:
Hälso- och sjukvårdsavtal och tillhörande överenskommelser